lördag 12 september 2009

YONI -Konstkupp mot Konstfacks Kukar, vernissage & packa ihop.

16 konstverk samlades in under veckan och vernissagen gick bra. Människor var som vanligt försiktigt intresserade eller utbrast: "Vilket bra initiativ!"
Vernissagen kanske inte var lika uppmärksammad som LINGAMs men Ruudt Peters (intiativtagaren till LINGAM) och Mabel Selin (pressansvarig på Konstfack) kan inte ha missat kritiken. För att vara på säkra sidan planterade jag dessutom ut information om YONI på orange lappar under LINGAMS öppnande i fredags och när jag såg att de var borttagna idag satte jag upp nya! 
   

17:30 var YONI nedtagen. Folk som gick förbi sa att de tyckte utställningen var rolig medan jag gick där och plockade och skrapade bort tejp. In i det sista var det en person som som stod och tittade på konstverken och följde listan för att läsa titlarna på alstren. Det kändes lite tråkigt att ta ner utställningen, men samtidigt bra.

Utställningen lever vidare! Jag har dokumenterat alla konstverk i YONI-utställningen och lägger upp dem här. En av konstnärerna i LINGAM ville gärna vara med i YONI då hon tyckte det var konstigt med alla snopparna. Men hon hann tyvärr inte göra ett bidrag. Ett annat konstverk mailades i sista sekund och kom inte med på utställningen men laddas upp här!

Se och njut.

                

Tack alla för pepp och fantastiska fruktsamhetssymboler i YONIS namn! Det här blev bra!

2 kommentarer: