onsdag 9 september 2009

YONI -Konstkupp mot Konstfacks Kukar, dag 3

Idag har det blåst kanske hundratusen knop hela dagen... Men gaffatejp fanns det mycket av och nästan alla konstverk klarade sig. "Eskils Dream Pussy" har tyvärr gått sönder något, men jag har lagt den på marken vid ett av träden i utställningen och hoppas den mår bättre där.



Innan jag gick till YONI imorse kollade jag newsdesk.se och till min förvåning hade Konstfack tagit bort även de tidigare kommentarerna som växlats mellan oss:
  • Varför lingam och inte yoni?
  • Mabel Selin - 2009-09-04 16:09:
  • Hej Lovisa,
    tack för din kommentar! Jag har bett professor Ruudt Peters, som tagit initiativ till utställningen att svara. Ruudt säger att han valt lingam därför att det står för skapande och kreativitet, vilket fungerar väl på en konst- och designhögskola som Konstfack. Alla medverkande konstnärer har fått full frihet att tolka begreppet lingam, och i utställningen ges utrymme för tolkningar av båda könen. Välkommen hit och bilda dig en egen uppfattning om utställningen!
    Hälsningar
    Mabel Selin, Informatör och Pressansvarig
Under dagen var dem tillbaka igen. Men nu finns dem på bloggen också. Här verkar det som att LINGAM handlar om skapande och kreativitet och inte alls om fruktsamhet och sexualitet vilket det står i både pressreleasen samt i utställningens presentation. Jag undrar verkligen hur dem ska ha det?

Ett nytt konstverk hade skrivits upp på listan under kvällen/morgonen. En låt! Nytt YONI-godis finns äntligen i yoniskålarna och de som passerar får gärna smaka (de är sockerfria). Annars har det varit en solig men blåsig dag. Och alla som lämnar fruktsamhetssymboler när jag inte är där uppmanas att ta med tejp, tunga stenar, vad som helst som gör att konstverken inte blåser iväg.

Hittills har vi åtta fruktsamma konstverk på plats och en mapp med tre bilder som skickats genom cyberrymden. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar